Потребителски вход
въпрос за 3 годишно дете
Имам дете, което е с нулево зрение и е на три години и половина.В последно време забелязвам, че много често почва да върти главата си, да потупва с ръце или да почуква с някакъв предмет. Това нормално ли е? Има ли връзка със зрителния проблем? Благодаря.
دراسة جدوى مشروع مغسلة سيارات
دراسة جدوى مشروع محل عصير
دراسة جدوى مشروع محل سباكة
دراسة جدوى مشروع محل زينة سيارات
رسوم تجديد الاقامة 2021
دراسة جدوى مشروع محل ورد وهدايا
دراسة جدوى مشروع صالون التجميل
كيفية عمل دراسة جدوى لمشروع مطعم
دراسات جدوى معتمدة
دراسة جدوى مطعم وجبات سريعة
مشروع شركة تنظيف
مشروع ملعب كرة قدم
دراسة جدوى مشروع تجارة المواد الغذائية
دراسة جدوى مشروع مغسلة سيارات
دراسة جدوى مشروع محل عصير
دراسة جدوى مشروع محل سباكة
دراسة جدوى مشروع محل زينة سيارات
رسوم تجديد الاقامة 2021
دراسة جدوى مشروع محل ورد وهدايا
دراسة جدوى مشروع صالون التجميل
كيفية عمل دراسة جدوى لمشروع مطعم
دراسات جدوى معتمدة
دراسة جدوى مطعم وجبات سريعة
مشروع شركة تنظيف
مشروع ملعب كرة قدم
دراسة جدوى مشروع تجارة المواد الغذائية
Отговор на консултация
Здравейте. Това, което наблюдавате при детето си може да се каже, че е нормално за дете със зрителен дефицид.Това е така нареченото маниеристично поведение и е характерно за много от децата със нарушено зрение /особено ако са с нулево /.То включва клатене на цялото тяло,пляскане по време на разговор,натискане на очите и всички подобни неадекватни навици.Много важно е да знаете,че това поведение няма връзка с интелекта.То обикновено се появява, когато децата са сами или няма какво да правят. Няма все още конкретна концепция, която да обясни маниеристечното поведение.Някои от специалистите смятат, че то доставя удоволствие на детето или пък това е възможност за опознаване на средата.Искам да ви кажа, че при премахване на маниеризмите няма 100 процентова успеваемост.Мога да ви предложа някои от методите,които помагат за коригирането на това непреимливо за нас виждащите поведение.Ето някои от тях:
- Увеличаване на движенията/ особено при малките деца /;
- Договаряне и похвала;
- Организация на ежедневието така, че детето да не остава самотно или отегчено;
- Проверка до колко то си играе само;
- Да не слуша прекалено дълго телевизия или касетофон;
- Да не се насочва вниманието му към неприемливите действия, а да се променя ситуацията, така че в нея да няма стереотипно действие.
При по-големите ученици се използва и метода на Симпсън, Сасо и Бъмп: забележка; премахване на помагалата от чина и поставяне на главата на детето върху чина за 30 сек.; връщане към нормалната работа; хвалене за успеха;/ прави се 24 дни /.
Това са някои от методите,но който и да изберете трябва да знаете, че се изисква много търпение и безкрайно себеотдаване. Желая ви успех и ако ви притесняват и други неща от ежедневието на вашето дете- ние сме с вас. До скоро.